zorg vanuit natuurlijke bewegingen

MenS

zorg vanuit natuurlijke bewegingen

Bericht door MenS »

Goede zorg,
Meer tijd, aandacht en zorg voor de MenS, (ipv voor de administratie). Goede voeding en medicijnen van natuurlijke producten en afkomst stimuleren de zorg .Stimuleren van beweging en sociale contacten voor een betere gezondheid. De gezondheid stimuleren dmv de vrijheid van de mens te stimuleren om iets te doen of te zeggen i.p.v. het verkleinen van de indivuduele ruimte door het opleggen van regels en beperkingen
Steven
Site Admin
Contacteer:

Re: zorg vanuit natuurlijke bewegingen

Bericht door Steven »

Yes!!!

Hoe zou jij dit uitvoeren?
"Alles van het leven komt me toe met gemak, vreugde & glorie!" :lol:
- Gary M. Douglas & Dr. Dain Heer
HansBakker0512

Bericht door HansBakker0512 »

Ik denk dat we niet ver genoeg gaan met dat voorstel. Leefstijlgeneeskunde is een eerste en gelijk deze stap.
Naar mijn mening moet de zorg worden opgesplitst zodat acute geneeskunde zoals we die nu kennen vanuit de reguliere zorg een aparte tak moet worden. Men moet in die tak van zorg vooral blijven doen wat ze nu doen. En dat mensen met chronische aandoeningen een andere zorg verdienen laten we die levenondersteundende zorg noemen. Er moet een universitaire opleiding komen om deze tak verder te ontwikkelen om de doodeenvoeudige reden dat het ontstaan van acute ziektebeelden een heel andere is dan die van de chronische aandoening. Leefstijlgeneeskunde is een goede stap om in het beginstadium van een chronische aandoening als behandeling in te zetten, maar die visie wordt nog steeds beredeneert vanuit de visie dat alle aandoeningen hetzelfde pad kennen.
Hier komt de vraag om de hoek kijken wat ziekte is. Acute aandoeningen ontstaan top-down; dus eerst grote biosystemen die steeds meer kleinere biosystemen beinvloeden. Chronische aandoeningen echter onstaan in de tijd, vaak begint het met een enkele cel, waarna steeds meer cellen en uiteindelijk organen mee gaan doen. Dat heet Bottum-up oorzaak.

Waar medicijnen in acute zorg levens redden door viscieuze neerwaartse ziektespiralen te doorbreken ( zoals met Corona) genezen deze niet. Medicijnen werken veel krachtiger dan de originele vorm uit kruiden omdat in kruiden er een evenwicht bestaat tussen stoffen die remmend zijn en stoffen die activerend zijn. Medicijnen zijn louter remmend of activerend.

Ook genezen is een term die slecht begrepen wordt. Er is niemand buiten de patient zelf die zijn eigen genezingsproces kan beinvloeden. Genezen is een proces waarbij de patient geholpen moet worden om tot een dergelijk resultaat te komen. In de Acute zorg gebeurt dat steeds beter en kunnen mensen steeds beter overleven doordat ze goed op pad worden geholpen.
Nu de levenondersteunende zorg tegen chronische aandoeningen nog.

Het voordeel van een dergelijk systeem is dat de acute zorg meer tijd krijgt en de juiste zorg aan de juiste ziektebeelden kan geven
De zorg wordt meer betaalbaar omdat er geen dure medicijnen langdurig moeten worden gegeven op basis van een verkeerd inzicht. Sommige chronische patienten slikken hun leven lang duren medicijnen terwijl ze niet genezen.
Met de nieuwe inzichten wordt het mogelijk onderzoek te doen naar het genezen van chronische aandoeningen waardoor mensen geen medicijnen meer hoeven slikken.

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen
Hans Bakker
Nijmegen
Steven
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Steven »

Jazeker @HansBakker0512 , als energetisch therapeut zie ik het ook zeker zo.
Ik sluit me aan bij wat je zegt, en dat zeg ik niet zo maar.
Nu is het de vraag: hoe kunnen we Nederland inspireren om dit in te zien? Dat het vanuit de cliënt of patiënt de keuze is om te genezen.. En dat de omgeving een zeer gunstige factor kan spelen als alle neuzen dezelfde kant op staan m.b.t. de herstelwijze en gezamenlijke inzichten hierbij.

Groetjes Steven
"Alles van het leven komt me toe met gemak, vreugde & glorie!" :lol:
- Gary M. Douglas & Dr. Dain Heer
Plaats reactie

Terug naar “Goede zorg en medicijnen”