Pesten op school

Offline en online, binnen en buiten.
Herman Morren

Pesten op school

Bericht door Herman Morren »

Het gepest worden vormt nog steeds een groot probleem van onze samenleving, en kan een heel grote impact op het hele leven van mensen hebben. Naar mijn gevoel doet men uit de huidige politiek nog veel te weinig om dit te voorkomen, dit onderwerp vraagt namelijk een politiek die hierin de leidng te nemen, zodat het met de tijd wellicht zal verdwijnen uit onze samenleving.
Ik denk aan het verplicht (naar woord maar soms noodzakelijk als het om het de veiligheid en bescherming gaat van mensen en vooral jonge mensen), iedere school een "Anti Pesten commissie" moet invoeren met daarin vertegenwoordigd de directie, scholieren en ouders, om zo het anti pesten beleid van de school te kunnen volgen, en voordurend op de agenda te houden, levend te houden.
Binnen deze commisie past het ook heel goed om bij pesten via de telfoon, ap of mail voorlicying te geven en eventueel mensen daarop aan te spreken.
Steven
Site Admin
Contacteer:

Re: Pesten op school

Bericht door Steven »

Op mijn middelbare school was er een P.A.P.P. Pierson Anti-Pest Personen. Mijn middelbare school heette Ds. Pierson College.
Ze kwamen bij eerdere brugklas langs om zich kenbaar te maken. Dat was super tof.
"Alles van het leven komt me toe met gemak, vreugde & glorie!" :lol:
- Gary M. Douglas & Dr. Dain Heer
Herman Morren

Bericht door Herman Morren »

Dank je @Steven voor je reactie. Dat is inderdaad heel mooi en een goede manier om het pesten onder de aandacht te houden bij de onderwijzend personeel en leerlingen. Toch kom je het niet overal tegen, terwijl idereeen evan overtuigd is dat er iets aangedaan moet worden omdat de persoonlijke schade enorm kan zijn, vandaar mijn voorstel om het te verplichten vanuit de politiek. Een veilige en gezonde samenleving voor iedereen begint hier, niemand hoort zijn/haar leven te beginnen dergelijke ervaringen. Graag zou ik dit onderwerp ook willen bespreken met ervaringsdeskundigen en andere geintreseerden binnen een eventuele zoomsessie, om werkelijk feeling te krijgen met de ernst van het probleem.
Marcel

Bericht door Marcel »

Voor een deel komt pestgedrag ook voort uit een slechte thuissituatie of persoonlijk probleem, frustratie.
Als ouders beter in hun vel zitten, geen financieele zorgen hebben e.d. dan uit zich dat ook in hun kinderen.

Wat ik heb ondervonden met de aanpak op scholen is dat men teveel focussed op het gedrag van het slachtoffer ipv de bully.
Steven
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Steven »

Klopt, veel vaker krijgt de slachtoffer aandacht, terwijl de Bully misschien wel meer aandacht nodig heeft.
Nu weet ik dat steeds meer mensen doorhebben dat de Bully ook aandacht verdient.

Waar ik graag naar terug grijp is dit scenario:
Bij sommige Tribes in Afrika krijgen mensen die een 'fout' zijn begaan, een paar dagen lang veel aandacht, door gewoon te Zijn met diegene..
Zo kunnen oude emoties, gedachten en geloofsovertuigingen los worden geweekt en beseft de 'Foute Bully' dat hij niet beoordeeld wordt, en wel support krijgt. Dat is een heel andere aanpak dan in de meeste (westerse) landen.
"Alles van het leven komt me toe met gemak, vreugde & glorie!" :lol:
- Gary M. Douglas & Dr. Dain Heer
Plaats reactie

Terug naar “Veiligheid”