Basisinkomen

Voor een maatschappij waar iedereen toegang heeft tot zijn of haar basisbehoeften.
Herman Morren

Basisinkomen

Bericht door Herman Morren »

Op de voordelen voor de samenleving van invoering van het basisinkomen kom ik later nog terug in een van onze toekomstige Zoomsessies die vrij toegankelijk zijn voor deskundigen en anderen die interesse hebben in dit onderwerp.

Wel wil ik een voorzetje geven hoe naast de al reeds geopperde financieringsmogelijkheden er nog aantal te noemen:
- Alle uitkeringen komen voor een deel uit de het basisinkomen te bestaan.
- De werkgever stort het geld wat normaal als vakantiegeld aan werknemers uitgekeerd wordt in het basisfonds.
- Het budget voor de ruimtevaart wordt geschrapt en komt ten goede aan het basisbudget, dus direct ten goede aan de mens.
- Wetenschappelijk onderzoek wat niet ten goede komt aan mens, dier, milieu wordt geschrapt.

Graag hoor ik van jullie op en of aanmerkingen, misschien een ander idee.
Tjwan
Contacteer:

Re: Basisinkomen

Bericht door Tjwan »

Hoi Herman, interessante gedachtenlijn! Je idee over het basisinkomen ondersteun ik volledig!

Verder interessant om inderdaad verder te kijken naar financieringsmogelijkheden...... in die volgorde.

(Als het idee omarmd wordt, dan wordt er voor de financiering vrijwel altijd wel een oplossing gevonden.. En als iemand vraagt: "Maar hoe gaan we dat dan betalen, dan check ik meestal eerst: Prima om daar naar te kijken! Even een check?: Zijn we het eens dat we willen dat het basisinkomen er moet komen? Vaak is namelijk het noemen van "beren op de weg" in de uitvoering een omweg om nee te zeggen tegen het basis idee... En dan kan je heel lang met elkaar om de "hete brei" heen draaien..)

Fijn dat je dit onderwerp van het basisinkomen in hebt gebracht!
Verbinding vanuit mijn <3
Plaats reactie

Terug naar “Basisinkomen, of een gelijkwaardig iets”