Wat betekent spiritualiteit voor jou?

Forumregels
Respecteer elkaars zienswijzes. Ga met elkaar in gesprek.
Steven
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Steven »

Voor mij betekent spiritualiteit: dat ik mezelf ben, en kan zijn. Dat ik kies voor wat mij vreugde en gemak geeft, zonder anderen bewust schade toe te brengen. Door mezelf te zijn ben ik de verandering die ik in de wereld wil zijn. :mrgreen:
(Geen poppenkast, geen corruptie, geen gaslighting, geen bullshit e.d.) :roll:

Gewoon samen zijn, samen leven, samen genieten, samen een nieuwe wereld creëren, zonder deze realiteit te bevechten. En juist wel vanuit deze realiteit een nieuwe neer te zetten.

"Alles van het leven komt me toe met gemak, vreugde & glorie!" :lol:
- Gary M. Douglas & Dr. Dain Heer
Herman Morren

Re: Wat betekent spiritualiteit voor jou?

Bericht door Herman Morren »

Voor mij betekent spiritualiteit het verbonden voelen en zijn met alles wat deze fysieke wereld uitmaakt. De dankbaarheid om in dit leven zoveel lessen en ervaringen op te mogen doen die goed zijn voor mijn groei op mijn spirituele pad. Bewust zijn dat naast de fysiek wereld de geestelijke wereld deel uitmaken van datgene wat we in werkelijheid zijn. Spiritualiteit betekend voor mij ook ten volle plezier te hebben aan het leven, vertrouwen te hebben, samen te werken, samen te leven, samen te delen, samen te ondersteunen, samen te zijn. Dankbaarheid voor de aarde, voor planten, voor de dieren, alle medewewoners van deze aarde en voor het hoger geestelijk leven.
Steven
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Steven »

Dat is inderdaad ook een hele mooie. De geestelijke, voor velen een onzichtbare, wereld. En toch weten velen dat "er iets is". Ze hebben hun gewaarzijn weggestopt, dat heb ik ook eerst gedaan. Te bang dat ik mijn gewaarzijn niet aan zou kunnen, blijkt dat veel van wat ik op had genomen in mezelf van anderen kwam. Nu kan ik dat beter waarnemen en terugsturen naar afzender, wanneer iets niet past bij mijn keuzes, en vooral mezelf.

Ik heb een tattoo op mijn rechter onderarm, aan de binnenkant: Afbeelding
Deze is een totem voor mij om het in mezelf te blijven vinden, als ik weer eens teveel naar buiten gericht ben. En het is vooral een herinnering aan mijn andere levens in de "onzichtbare wereld".

Heel mooi zoals je jouw visie omschrijft @Herman Morren , ik kan me er wel in vinden ;)
Herman Morren

Bericht door Herman Morren »

Jaaa, prachtig omschreven @Steven dank je, prachtige totem om je blijvend te herinneren aan je Hogere Zelf. Inderdaad heel veel mensen hebben hun waarheidszijn weggestopt, vaak omdat het niet mocht bestaan door opvoeding, geloof, of wat andere mensen dachten of doen.Zo heeft dat ook bij mij bestaan, maar toch op heel jonge leeftijd ervaarde ik toch dat duwtje, steuntje de juiste richting op en kon er toen niet meer omheen. De herkennig dat veel waar je mee worstelde helemaal niet van jezelf afkomstig is, maar wat je opvangt aan emotie van de ander is, werkt zo helend en verlichtend, dat dankbaarheid voor mijn leven in dit leven werkelijk zo krachtig op zijn plaats is.
Steven
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Steven »

Ja, precies wat je zegt, door andermans opvattingen of wat dan ook, waren we afgedwaald van ons eigen zijn.

Alles van dat retour afzender met bewustzijn :-)

Dat te kunnen is ook zeker iets om dankbaar voor te zijn :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Spiritualiteit”